پیام خود را بنویسید

بازدید فرمانده سپاه استان البرز از مجتمع  تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز

 | تاریخ ارسال: 1400/2/7 | 
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی ع استان البرز از مجتمع  تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، در این بازدید که با همراهی مهندس مهدی عباسی رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی  و پارک علم و فناوری البرزصورت گرفت، سردار مولایی از بخش های مختلف این مجموعه  از جمله مرکز تخصصی ماشین های الکتریکی خواجه نصیرالدین طوسی، یارد دکل های حفاری واحد علم و صنعت، گلخانه های بذر هیبریدی مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، بایو فارم  جهاد دانشگاهی ابن سینا، نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری  و نیز از تعدادی  شرکتهای مستقر در پارک بازدید کرد.
مهندس عباسی رئیس مجتمع تحقیقاتی در این بازدید با تشریح برخی از توانمندی ها، ظرفیت ها و تولیدات جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز در بخش های مختلف کشاورزی و دامی، فنی و صنعتی و همچنین دارویی و گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی تنها نهادی است که با داشتن پژوهشکده گیاهان دارویی همه مراحل کشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی را انجام می دهد و در این زمینه برند است. همچنین در تولید برخی داروها جزو چند کشور اول دنیاست.
مهندس عباسی با اشاره به اعتماد نظام به جهاد دانشگاهی در عرصه های علمی و فناوری تصریح کرد: به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی علاوه بر تقویت مجموعه هایی مثل پژوهشگاه رویان و حمایت از تولید و تحقیقات در بخش سلول های بنیادی و ... بحث ذخایر ژنتیک و راه اندازی این مرکز نیز به جهاد دانشگاهی محول گردید و این مرکز مهم و اثرگذار در مجتمع تحقیقاتی شهدای  جهاد دانشگاهی در استان البرزمستقر شده است.
وی ضمن پاسخ به سوالات فرمانده سپاه استان البرز در بخش های مختلف کشاورزی، گیاهان دارویی و دامی و دامپروری افزود: برای همکاری در بخش های مختلف با مجموعه سپاه استان آمادگی کامل داریم.
سردار سیدیوسف مولایی نیز در این بازدید با تمجید از دستاوردهای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز گفت: جهاد دانشگاهی همانگونه که از نام آن بر می آید مجموعه ای متشکل از علم و دانش با روحیه و ظرفیت جهادی است و اراده سپاه استان البرز توسعه و تکثیر فعالیت های جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف در سطح استان و سراسر کشور است.
وی ضمن بازدید از مراکز تخصصی، تولیدات بخش های مختلف و همچنین دستاوردهای شرکت های دانش بنیان این مجموعه تصریح کرد: سپاه در راستای محرومیت زدایی، توسعه اشتغال و کارآفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی از هیچ تلاشی در همکاری با نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی کوتاهی نخواهد کرد.
گفتنی است در این بازدید مدیران و کارشناسان بخش های مختلف مجتمع  تحقیقاتی و پارک علم و فناوری البرز دستاوردهای خود را تشریح کردند.
 

کلیدواژه ها: جهاددانشگاهی | پارک علم و فناوری | فرمانده سپاه | مهندس عباسی | مجتمع تحقیقاتی |


دفعات مشاهده: 476 بار   |   دفعات چاپ: 149 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA