پیام خود را بنویسید

در راستای حمایت از اقتصاد دانش بنیان و فناور بازدید مدیرکل صداوسیمای استان از پارک علم و فناوری البرز

 | تاریخ ارسال: 1401/6/27 | 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مدیرکل و معاونین صداوسیمای استان البرز با همراهی مهندس مهدی عباسی، معاونان، مدیران و نیز نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان و فناور، از پارک علم و فناوری البرز بازدید کردند.
دکتر علی صادق مقدسی در این بازدید با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به سان گوهر است و ما باید قدر این گوهر را بدانیم اظهار داشت: جهش‌هایی که در زمینه‌های مختلف ازجمله توسعه علم و فناوری صورت گرفته به واسطه همین گوهر انقلاب است.
وی با اشاره به رهبر معظم انقلاب چشم‌انداز ویژه‌ای از توسعه علم را مدنظر دارند، گفت: همه باید تلاش کنیم خود را به این چشم‌انداز روشن که ایشان مدنظر دارند نزدیک کنیم.
مدیرکل صداوسیما با اشاره به اینکه مشکلات ساختاری و موانعی از سال‌های گذشته در حوزه توسعه علم و فناوری وجود داشته گفت: مجموعه‌هایی مثل وزارت عتف، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، جهاددانشگاهی و ... می‌توانند این ساختارها را اصلاح کنند و موانع را از سر راه بردارند و ما به عنوان رسانه ملی و رسانه مردم با تماس‌ها و ارتباط خوب با مردم و مسئولان درصدد انعکاس و رفع مشکلات هستیم و این موضوع را در استان البرز با جدیت دنبال می‌کنیم.
صادق مقدسی بر تولید برنامه‌های مختلف در حوزه دانش بنیان و فعالیت‌های مرتبط با توسعه علم و فناوری تأکید کرد و گفت: در این زمینه می‌توانیم تولید مشترک با مجموعه علمی و فناوری به ویژه مشارکت و حضور پارک علم و فناوری استان البرز داشته باشیم.
وی در ادامه به چالش‌ها و مشکلات مربوط به آسیب‌های اجتماعی مثل بحث مهاجرت نخبگان اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختارها در حفظ نخبگان و فناوران باید با جدیت دنبال شود و در این زمینه باید تلاش کنیم، بحث ایده تا تولید با سهولت محقق و انجام شود و صاحبان ایده و تولیدکنندگان و اجراکنندگان ایده‌ها با کمترین مشکلات مواجه باشند، نگاه‌ها باید اصلاح شود و صداوسیما در این زمینه از هیچ کاری کوتاهی نخواهد کرد.
رئیس پارک علم و فناوری البرز نیز در این دیدار از مدیران استانی رسانه ملی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور که خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی و شعار سال است، درخواست کرد تا مجموعه پارک و شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان را حمایت کنند.
مهندس مهدی عباسی گفت: درخواست اصلی و اساسی ما این است که تسهیل فضای کسب‌وکار که خواسته دولت، مجلس و حاکمیت است برای جوانان و دانش‌آموختگان و فناوران استان عملی شود.
وی با اشاره به اینکه صداوسیمای استان نقش مؤثر و فرهنگ‌ساز در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان دارد، عنوان کرد: می‌خواهیم این رسانه استانی در راستای برنامه‌های ترویجی و فرهنگ‌ساز خود، اقتصاد دانش بنیان و توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی را در ابعاد مختلف تبیین و تشریح نماید.
در ادامه این بازدید و در نشستی، مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور هر کدام به‌اختصار به معرفی فعالیت‌ها و نیز مشکلات و چالش‌های خود پرداختند.


دفعات مشاهده: 126 بار   |   دفعات چاپ: 51 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA