پیام خود را بنویسید

معرفی واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری البرز به مراجع استعلام داوری اختراع

 | تاریخ ارسال: 1400/10/20 | 
وبینار "آشنایی با امکانات پایگاه دارایی فکری دارکوب" به منظور استفاده مراجع استعلام داوری اختراع جهت جستجو در اسناد اختراعات ثبت شده در ایران با هماهنگی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، بیژن نصیری اعظم مدیر عامل موسسه دانش بنیان نوفن حامی البرز مستقر در پارک علم و فناوری البرز ، کارگزار ارائه خدمات مالکیت فکری و بنیان گزار پایگاه دارایی فکری دارکوب که این وبینار را برگزار اعلام کرد این پایگاه تلاش می کند خدمات تخصصی دیگری را نیز در کنار خدمت جستجو پیشرفته به کاربران ارائه دهد. این وبینار با حضور کارشناسان مراجع داوری اختراع از پارک های علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، لرستان، سمنان، کرمانشاه، قزوین، پارک دانشگاه سمنان و همچنین دانشگاه های صنعتی شیراز و شیراز، بنیاد ملی نخبگان یزد، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین و تعدادی از شرکت های فعال در حوزه فناوری برگزار گردید.
شرکت کنندگان با فیلد های قابل جستجو در اسناد اختراعات ثبت شده ایران در پایگاه دارکوب آشنا شده و همچنین قابلیت های استفاده از عملگرها به منظور جستجوی دقیق تر نمایش داده شد. از دیگر قابلیت های پایگاه دارایی فکری دارکوب امکان جستجو در خلاصه اختراع می باشد که این امر امکان جستجوی سریع تر و دقیق تر را به کاربران می دهد.
امکان نمایش گزاره شرطی جستجو یا همان Search Query و همچنین تعداد نتایج اختراعات پیدا شده، با توجه به متغییر ها و تنظیمات انجام شده توسط کاربر پیش از آغاز جستجو، از دیگر قابلیت های پایگاه دارکوب می باشد که سرعت و دقت جستجو را افزایش خواهد داد. از سوی دیگر افزونه جستجوی اختراعات دارکوب این امکان را به داوران می دهد تا با نصب این افزونه بر روی مرورگرهای کروم و فایر فاکس، از قدرت موتور جستجوهای پیشرفته به منظور جستجو در اسناد اختراعات در سایت دارکوب استفاده کنند.
گفتنی است در این وبینار نمونه هایی از روش های استفاده از امکانات پایگاه به کاربران نمایش داده شد.
 

کلیدواژه ها: روابط_عمومی | مهندس_عباسی |

دفعات مشاهده: 415 بار   |   دفعات چاپ: 182 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA