پیام خود را بنویسید

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی؛ هجدهمین نشست «خبرگی» توسط پارک علم و فناوری البرز برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1400/9/3 | 
هجدهمین نشست «خبرگی» صندوق نوآوری و شکوفایی به همت بخش آموزش و توانمند سازی پارک علم و فناوری البرز، عصر روز چهارشنبه ۳ آذرماه  ۱۴۰۰ برگزار شد.

خبر در حال تکمیل است...

 
موضوعاتی که در نشست خبرگی پارک علم و فناوری البرز مطرح شد

عامل موفقیت در بازار توجه به تحقیق و توسعه و مهندسی بازار است

نشست خبرگی پارک علم و فناوری البرز با حضور مهندس مجید غیاثی مدیرعامل شرکت وینوپلاستیک با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، در نشست خبرگی پارک علم و فناوری البرز موضوعات مختلف مؤثر در موفقیت شرکت وینوپلاستیک در حوزه تولید، بازار، صادرات، فروش، منابع انسانی و رموز موفقیت و ... موردبحث و بررسی قرار گرفت.
مهندس مجید غیاثی که فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران در رشته کامپیوتر است در این نشست به ذکر تجارب و بیان موفقیت‌ها پرداخت و گفت: از سالها پیش به کار تولید علاقه داشتم و با توجه به همین موضوع از ۲۰ سال پیش وارد کار تولید و فروش لوله و اتصالات شدم.
وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۶۱ وینوپلاستیک کار خود را توسط برادرم آغاز کرده گفت: هدفم توسعه تولید و کار بود و خوشبختانه به این هدف رسیدم. تلاش کردم به استاندارد لوله‌ها در وینو پلاستیک توجه کنم و تلاش کردم کیفیت را افزایش دهم.
این دانش‌آموخته کارآفرین با اشاره به تجارب خود و با اشاره به اینکه بر اساس شرایط و برهه‌های زمانی استراتژی تولیدکننده باید متناسب با آن زمان باید گفت: بحث تحقیق و توسعه، تولید، و شناسایی و مهندسی بازار برای تولیدکنندگان بسیار مهم است.
وی افزود: عمده مواد مورداستفاده ما (پی‌وی‌سی) است که توسط صنعت پتروشیمی تولید می‌شود صنعت پتروشیمی یک صنعت مادر است و ما یک صنعت پایین‌دستی محسوب می‌شویم.
غیاثی با اشاره به اینکه در تولید پی‌وی‌سی خودکفا و تا حدودی صادرکننده هستیم اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم این است که صنعت پتروشیمی در همه جای دنیا یک صنعت مادر است این در حالی است که صنعت پتروشیمی در کشور ما از این هدف دور شده است! در این زمینه دولت نقش حمایتی که همان ایجاد بازار حمایتی برای ما بود ازدست‌داده است.
مدیرعامل وینوپلاستیک در سال‌های اخیر بازارهای عراق و افغانستان را از دست دادیم و در کشورهای همسایه به دلیل تحریم‌ها جایگاهی نداریم گفت: ما به خاطر این اتفاقات تغییر تولید دادیم که برای ما هزینه‌بر بود اما تلاش کردیم با واحد تحقیق و توسعه توانمند خود به هدف مهم که نوع تولید و یافتن بازار بود برسیم.
او با اشاره به اینکه همیشه در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی شرکت می‌کنیم گفت: بازاریابی جدید خیلی برای ما خیلی مهم است اگر سال‌ها سابقه هم داشتی باید به موضوع بازار نگاه نو و لحظه‌ای داشته باشیم و نباید از مهندسی فروش غافل شویم و تلاش کنیم با مشاوران و مهندسان فروش خود به اهداف خود از تولید و بازار برسیم.
این تولیدکننده موفق درباره ویژگی‌های تولید خود گفت: لوله‌هایی که تولید می‌کنیم برای ساختمان‌ها سبک است، نمی‌پوسد و محصولات را برای بیش از نیم‌قرن تضمین می‌کنیم.
مدیرعامل وینوپلاستیک با تصریح اینکه در بیست سال سابقه تعداد نیروهای ما آر ۲۰ تا ۳۰ نفر به حدود ۱۹۰ نفر افزایش‌یافته است. گفت: وینوپلاستیک در طول چهل سال به این نقطه رسیده است و باید بگویم کار تولید و موفقیت در بازار و فروش با وام بانکی و ... به دست نمی‌آید. تحقیق و توسعه ما هم‌زمان در تولید و بازار فعالیت می‌کنند. ما تلاش نمودیم از معماران و بناها نظر بگیریم و ازنظر آن‌ها استفاده کنیم.
وی درباره مزیت رقابتی و بازار این شرکت گفت: ما در قالب‌های بزرگ ولوله‌های با سایز بزرگ و صنعتی منحصربه‌فرد هستیم و در خاورمیانه اول در تولید این لوله‌ها منحصربه‌فرد هستیم. ما لوله سفید تولید می‌کنیم درحالی‌که هزینه آن از لوله‌های خاکستری بالاتر است. با تلاش‌هایی که کردیم کم‌کم این لوله‌های سفید جاافتاده است و در این زمینه هم منحصربه‌فرد هستیم. وینو پلاستیک در بحث ساختمان‌ها جاافتاده و برای پنجاه سال محصولات آن را بیمه می‌کنیم.
وی درباره تکنیک‌های فروش این شرکت گفت: ما برای معرفی محصولات خود علاوه بر شرکت در نمایشگاه‌ها در همه استان‌های کشور سمینار گذاشتیم و آموزش و معرفی محصولات را توأمان در غرفه‌ها و سمینارها دنبال کردیم. در این زمینه از تبلیغ خود برای برج‌سازان و ساختمان‌سازان نیز غافل نماندیم و با جدیت از ظرفیت رویدادها و برنامه‌ها بهره‌مند می‌شویم.
غیاثی درباره بندسازی و نقش آن در کسب‌وکار نیز گفت: بهترین شیوه و راهکار برند شدن توجه به کیفیت است. برند با تبلیغات فراوان و رسانه‌ای ایجاد نمی‌شود بلکه باید کیفیت و تولید محصول باکیفیت این شدنی است.
وی درباره جذب و نگهداری نیروها در شرکت وینوپلاستیک گفت: ارتباط برقرار کردن با نیروها خیلی مهم است، همواره هم بحث مالی ملاک نیست، باید نوع تعامل با نیروی انسانی را مهم بدانیم و به آن‌ها توجه کنیم.
غیاثی درباره تجارب خود در حوزه صادرات نیز گفت: در سال‌ها و دهه‌های گذشته همواره ارتباط ما با دنیا محدود و محدودتر شده است و باید برای نجات مملکت هر چه زودتر راهی پیدا کنیم. برای ارزآوری برای کشور باید ارتباط با دنیا داشته باشیم. ارتباط یعنی اینکه بتوانیم به کشورهای مختلف دنیا برویم و آن‌ها نیز بتوانند بیایند و تبادل مالی صورت بگیرد.
وی در پایان‌بر تعامل دانش‌آموختگان و فناوران با صنعتگران و بخش‌های تولیدی تأکید کرد و گفت: نوآوران و فناوران برای تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های خود باید شناخت و نوع تعامل خود با مدیران بخش‌های مختلف صنعت را بدانند و در این زمینه باید تلاش کنند.
گفتنی است سلسله نشست‌های خبرگی پارک علم و فناوری البرز با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه تجاری‌سازی ایده در راستای اشتغال و کارآفرینی دانش‌آموختگان و فناوران برگزار می‌شود.

کلیدواژه ها: مدیریت توانمندسازی | مهندس غیاثی | پارک البرز | نشست خبرگی | جهاددانشگاهی |


دفعات مشاهده: 617 بار   |   دفعات چاپ: 309 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA