پیام خود را بنویسید

تأکید نماینده کرج بر افزایش بودجه پارک علم و فناوری البرز

 | تاریخ ارسال: 1400/7/20 | 
نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: البرز از نظر وسعت جغرافیایی سه دهم درصد کشور وسعت دارد ولی می‌توانیم با کارهای فناورانه استان را از لحاظ عملکردی به شرایط خوبی برسانیم.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز به نقل از ایسنا علیرضا عباسی در حاشیه بازدید از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی  گفت: پارک علم و فناوری البرز در خیلی از شاخص‌ها از نظر تعداد شرکت‌ها، نفرات و درآمد ظرفیت‌هایی دارد که بسیاری از استان‌ها ندارند ولی از لحاظ بودجه‌ای در پایین‌ترین ردیف‌ها قرار داد.

مهندس عباسی افزود: البرز از نظر وسعت جغرافیایی سه دهم درصد کشور وسعت دارد ولی می‌توانیم با کارهای فناورانه استان را از لحاظ عملکردی به شرایط خوبی برسانیم.

وی گفت: سال گذشته نیز تلاش کردیم بودجه پارک علم و فناوری استان را افزایش دهیم و افزایش بودجه‌ ۷۰ درصدی وجود داشت اما این عدد گمراه کننده است. بودجه مجموعه جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز حدود چهار میلیارد تومان است و حتی با وجود افزایش ۷۰ درصدی نیز ناچیز است و همچنان نسبت به باقی استان‌ها عقب هستیم.

این مسئول افزود: باید تلاش کنیم تا افزایش پایه‌ای داشته باشیم. دعوت از نمایندگان نیز به منطور بازدید از ظرفیت‌ها و امکانات صورت گرفت تا این توانمندی‌ها را با میزان ناچیز بودجه مقایسه کنند و بتوانیم این افزایش پایه را داشته باشیم.

پارک علم وفناوری البرز در پایین‌ترین ردیف بودجه‌ای کشور

دکتر شیوا قاسمی پور دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس هم در گفت و گو با ایسنا، به ظرفیت مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز اشاره کرد و گفت: فعالیت‌ها در زمینه گیاهان دارویی، اصلاح نژاد دام‌ها، صنعت نفت و پتروشیمی در این مرکز درخشان است اما حمایت چندانی از این مرکز نمی‌شود.

 دکترقاسمی پور افزود: در این مجموعه در مقایسه با پارک‌های علم و فناوری چون مشهد و پردیس با وجود قابلیت‌های بسیار، تجهیزات و امکانات بسیار کمی وجود دارد و بزرگترین مشکل این مجموعه نبود حمایت مالی است.

وی با توجه به ارتباط متقابل کمیسیون آموزش و جهاد دانشگاهی و معاون علم و فناوری به تلاش این کمیسیون برای تخصیص بودجه بهتر برای مجموعه‌های تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری از جمله  البرز تاکید کرد و گفت: قرار داشتن البرز با این ظرفیت‌ها در پایین‌ترین رده‌های بودجه‌ای کشور بسیار نامطللوب است و نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به وجود افراد توانمند از لحاظ علمی گفت: امسال اعتبار ویژه‌ای برای صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده و به حدود هزار میلیارد افزایش یافته است.


کلیدواژه ها: مهندس_عباسی | روابط_عمومی |

دفعات مشاهده: 418 بار   |   دفعات چاپ: 160 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA