پیام خود را بنویسید

توسعه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی آینده خوبی را برای علم و فناوری استان البرز رقم می زند

 | تاریخ ارسال: 1399/12/9 | 
حجت الاسلام والمسلمین خوئینی مدیر حوزه علمیه استان البرز و دکتر محمد نبیونی رئیس بنیاد نخبگان استان و هیئت همراه از پارک علم و فناوری البرز بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مهندس مهدی عباسی در این بازدید در سخنانی ضمن تبریک ولادت مولا امیرالمومنین علی (ع) و با تشریخ برخی سیاست ها و برنامه های پارک علم و فناوری البرز گفت: استان البرز به عنوان قطب علمی و فناوری کشور ظرفیت ها، توانمندی های بسیار خوبی در حوزه علم و فناوری دارد و دانشگاه خوارزمی به عنوان یک دانشگاه مادر با زیرساخت ها و توان علمی خوب در این استان قرار دارد که همواره تلاش ما همکاری با این مجموعه و تلاش برای همکاری با همه مجموعه های علمی، فناوری در بخش های مختلف خصوصی و دولتی است.
رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به رشد فرآینده شرکت های دانش بنیان و فناور استان تصریح کرد: خوشبختانه استان البرز در بخش های مختلف بویژه حوزه بهداشت و درمان جزو چند استان برتر است و  افزون بر این تعداد شرکت های دانش بنیان نیز به ۲۵۱ شرکت افزایش یافته که دارای رتبه سوم در این زمینه  هستیم.
مهندس عباسی از صادرات یکصد هزار دلاری پارک علم و فناوری البرز در سال ۹۹ خبر داد و اعلام کرد: همه تلاش ما در پارک علم و فناوری البرز اعلام واقعی آمار و اطلاعات از فعالیت ها در بخش های مختلف علمی، تولیدی و صادراتی و تعداد شاغلان و فناوران است.
وی بر شکل گیری زنجیره کامل و جامع اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی استان البرز تاکید کرد و افزود: استان البرز در صورت ایجاد زیرساخت های لازم می تواند نخبگان و فناوران خود را حفظ کند.
رئیس پارک علم و فناوری البرز به دیدارهای خود با آیت اله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و همچنین دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد که از این پارک در زمینه های مختلف از جمله در زمینه توسعه فیزیکی، بودجه ای و استقرار و پذیرش شرکت های فناور و پیش رشد حمایت می کند که همه این ها نوید خوبی برای آینده فعالیت ما در استان البرز محسوب می شود.

لزوم توجه به علوم انسانی و حوزه های بین رشته ای 
حجت الاسلام والمسلمین خوئینی مدیر حوزه علمیه استان البرز نیز در این بازدید با اشاره به این فرموده حضرت علی ع که فرمودند " العلم سلطان" تصریح کرد: علم مایه سلطه است و باید در نظام اسلامی تلاش کنیم به جایگاه خود در حوزه علم و فناوری برسیم و اجازه ندهیم کشورهای دیگر با استفاده از ابزار علم بر ما سلطه پیدا کنند.
وی با اشاره به گزارش های ارائه شده از پارک علم و فناوری توسط مهندس عباسی و با تصریح اینکه کمک به توسعه علم و فناوری یک عبادت و فریضه است گفت: این دستاوردها و فعالیت ها مایه مباهات است اما باید تلاش کنیم با بهره گیری از سرمایه های تمدن اسلامی و آموزه های قرآن و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بیش از پیش در مسیر موفقیت حوزه علم و فناوری گام برداریم و به پیش برویم.
مدیر حوزه علمیه استان البرز با تاکید بر ارتباط و پیوند حوزه و دانشگاه برای همکاری در توسعه علم و فناوری یادآور شد: سابقه تمدنی ما حاکی از ارتباط علم و عالم و دانشمندان با یکدیگر بوده است و حوزه علمیه آمادگی دارد تا ظرفیت فرهنگی خود را در خدمت فرهنگ سازی برای توسعه علم و فناوری بویژه در زمینه بین رشته ای و توسعه علوم انسانی قرار دهد. 
دکتر محمد نبیونی رئیس بنیاد نخبگان استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های استان به درستی برای توسعه علم و فناوری و حفظ نخبگان و فناوران استفاده کنیم گفت: توجه به توان و ظرفیت استان و ایجاد امید برای جوانان و دانش آموختگان موجب حفظ آنها در استان می شود.
دکتر محمد نبیونی با اشاره به ظرفیت های خوب پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: این پارک ظرفیت ها و توانمندی های بسیار خوبی دارد و باید با بهره گیری از توان علمی و دانشگاهی و ظرفیت علمی و فناوری پارک و همچنین ظرفیت های بی نظیر صنعتی استان می توانیم این ظرفیت ها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم و موجب توسعه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور در استان شویم.
 

کلیدواژه ها: جهاددانشگاهی | پارک علم و فناوری | حوزه علمیه | بنیاد نخبگان | مهندس عباسی | مجتمع تحقیقاتی |

دفعات مشاهده: 456 بار   |   دفعات چاپ: 212 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA