پیام خود را بنویسید

مهندس عباسی در دیدار مدیران عامل شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی از استقرار واحد های تحقیق و توسعه کارخانجات و صنایع در پارک علم و فناوری البرز حمایت می کنیم

 | تاریخ ارسال: 1401/10/19 | 

مهندس مهدی عباسی در دیدار مدیران عامل شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی با تاکید بر برنامه پارک علم و فناوری البرز برای توسعه مراکز تحقیق و توسعه و ایجاد زیرساخت های فناورانه در استان البرز، گفت: پارک علم و فناوری البرز از استقرار واحدهای تحقیق و توسعه کارخانجات و صنایع در این پارک حمایت می کند.  
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، رییس پارک علم و فناوری البرز در جمع تعدادی از مدیران شرکت‌های فناور و دانش بنیان بخش خصوصی استان(در زمینه فعالیت مهندسی کشاورزی ، منابع طبیعی و نیز صنعت ساختمان ، صنایع پلیمر)و اعضای صندوق پژوهش و فناوری استان به تشریح برخی برنامه ها و فعالیت های این پارک پرداخت و اعلام کرد: یکی از برنامه های پارک علم و فناوری البرز برگزاری رویدادهایی با عنوان تانا (توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان ها) است.  
وی با ذکر مواردی کلی از عملکرد و فعالیت پارک و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی، اهمیت پارک در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان استان و نقش آن در توسعه استان را مهم دانست و گفت: خوشبختانه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و نیز تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع موانع شرکت های دانش بنیان تلاش مستمر و دلسوزانه ای دارند.  
در این نشست علیرضا باباخان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری البرز نیز ضمن معرفی و عملکرد صندوق و مرکز نوآوری و شتابدهی شهید سلیمانی ، نقش پارک و صندوق در خصوص دانش بنیان ها را با اهمیت و ضروری دانست. وی گفت: مرکز نوآوری وشتابدهی شهید سلیمانی با حدود ۷۰۰۰ متر مربع فضای فیزیکی و استقرار ۱۱ شتابدهنده تخصصی در زمینه های صنایع ساختمان، دارویی .غذایی، صنایع پایین دست پتروشیمی و... امسال افتتاح خواهد شد که حضور پررنگ بخش خصوصی نقطه قوت این مرکز نوآوری است.  
در ادامه این جلسه موضوعات و چالش های صنعت و بخش خصوصی نیز توسط مدیران بخش خصوصی طرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس این گزارش نیز مدیران بخش خصوصی ضمن استقبال و شگفتی از عملکرد و آشنایی با فعالیت های مجموعه ، عنوان کردند؛ با وجود پیشرفت و شکل گرفتن مجموعه های علمی و مراکز نوآوری و وجود شرکت‌های دانش بنیان و فناور با وجود افراد تحصیل کرده و فناور ، آمادگی هرگونه همکاری و تعامل با مجموعه پارک علم و فناوری البرز، صندوق و شرکت‌های دانش بنیان مستقر را دارند و هرگونه امکانات و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار مجموعه جهت پیشرفت کشور فراهم می نمایند.  
در این جلسه همچنین بحث شد تا بخش های خصوصی حداقل یکی از طرح های فناورانه خود را نیز دانش بنیان کنند تا با قرار گرفتن در اکوسیستم نوآوری و فناوری بتوانند در توسعه علمی قرار گیرند.  
گفتنی است پارک علم و فناوری البرز بعنوان یکی از اجزای زیست بوم نوآوری و فناوری با برگزاری این گونه نشست ها همواره تلاش می کند گام موثری جهت یکپارچه سازی صنعت و بازار با دانشگاه و مجموعه های علمی داشته باشد و توانسته با این روند به محل هم افزایی شرکت های دانش بنیان و فناور با بخش خصوصی تبدیل شود.

کلیدواژه ها: نشست | پارک البرز | جهاددانشگاهی | بخش خصوصی | دانش بنیان |

دفعات مشاهده: 125 بار   |   دفعات چاپ: 35 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA