پیام خود را بنویسید

با حمایت معاونت علمی و همکاری پارک علم و فناوری البرز؛رویداد یک قدم تا تجاری سازی برگزار می شود

 | تاریخ ارسال: 1400/7/13 | 
با حمایت معاونت علمی و همکاری پارک علم و فناوری البرز، رویداد یک‌قدم تا تجاری‌سازی توسط موسسه نوفن حامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان نوفن حامی البرز اعلام کرد، پایگاه دارایی فکری دارکوب، اولین رویداد خود را باهدف تجاری‌سازی اختراعات ثبت‌شده در ایران برای رفع نیازهای شرکت ساختمانی و تولیدی و پژوهشی آپتوس ایران برگزار می‌کند.

بیژن نصیری اعظم با اشاره به اینکه شرکت آپتوس ایران با بیش از ۴ دهه فعالیت در زمره شرکت‌های برتر صنعت ساختمان کشور شناخته می‌شود گفت: در زمینه‌هایی مانند پیمانکار عمومی و مجری ذیصلاح (با داشتن بالاترین رتبه مرتبط کشوری)، تولید بتُن آماده (با داشتن ماشین‌آلات و ناوگان مجهز جهت حمل و پمپاژ)، تولید انواع قطعات بتُنی (شامل کف‌پوش، بلوک، جدول و انواع قطعات دیگر) و تحقیق و پژوهش (آزمایشگاه همکار، تولید دانش و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه‌های مرتبط) فعالیت داشته، اکنون در نظر دارد نیازهای فناورانه خود در حوزه ساختمان را از بین اختراعات ثبت‌شده در ایران و با کمک فناوران برطرف سازد.

وی اضافه کرد این رویداد که باهدف تجاری‌سازی اختراعات ثبت‌شده در ایران برنامه‌ریزی‌شده است در تاریخ ۲۶ آبان ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌گردد و علاقه‌مندان باید تا تاریخ ۱۵ آبان ثبت‌نام خود را به اتمام برسانند. ازآنجاکه نیاز است جلسات متعددی فنی قبل از تاریخ رویداد برگزار گردد، از فناوران دعوت می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان نوفن حامی البرز خاطرنشان کرد: این رویداد با همکاری پارک علم و فناوری البرز، موسسه دانش‌بنیان نوفن حامی البرز، پایگاه جستجو و تحلیل دارایی فکری دارکوب و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری‌های نانو ریاست جمهوری، شبکه تبادل فناوری ستاد توسعه نانو و برنامه چالش‌های فناوری و نوآوری برگزار می‌گردد. درصورتی‌که فناوران راه‌حلی برای برطرف کردن نیازهای اصلی شرکت آپتوس ایران ارائه دهند این شرکت آماده است به‌منظور تجاری‌سازی وارد مذاکره شود.

او درباره نیازهای اصلی موردتوجه در این رویداد نیز گفت: بتن‌های خودترمیم شونده، بتن‌های حاوی نانو گرافن، بتن‌های خود تمیز شونده و محاسبه ضریب رفتار سازه پیش‌ساخته از نیازهای موردتوجه در این رویداد است. همچنین دیگر ایده‌های ارائه‌شده در این رویداد جهت جذب در مرکز نوآوری شرکت آپتوس بررسی خواهند شد. لازم به ذکر است فناورانی که اختراعات خود را قبلاً در اداره ثبت اختراعات ایران ثبت کرده‌اند با تکمیل اطلاعات اختراع در سایت دارکوب می‌توانند از امتیاز ویژه آن جهت داوری بهره‌مند گردند.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند به آدرس www.darkob.co.ir مراجعه نمایند.



کلیدواژه ها: مهندس_عباسی | روابط_عمومی |


دفعات مشاهده: 444 بار   |   دفعات چاپ: 198 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA