پیام خود را بنویسید

در دیدار مهندس عباسی با دکتر حبیبی مطرح شد برنامه پارک علم و فناوری البرز حضور پررنگ در دانشگاه خوارزمی است

 | تاریخ ارسال: 1399/7/21 | 

مهندس مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز و دکتر حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در دیدار مشترک برهمکاری در زمینه های مختلف علمی و فناوری تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، رئیس پارک علم و فناوری البرز در دیدار دکتر حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی و معاونان و روسای دانشکده های این دانشگاه از دانشگاه خوارزمی به عنوان یک دانشگاه بزرگ و مادر در کشور یاد کرد و گفت: ظرفیت های بسیاری بین پارک علم و فناوری البرز و دانشگاه  خوارزمی در عرصه های مختلف وجود دارد اما از این ظرفیت ها برای توسعه علم و فناوری استان و استفاده از توان جوان و دانش آموختگان بهره برداری لازم صورت نگرفته است.
مهندس عباسی  با تاکید بر رفع نیازها از طریق همکاری دو مجموعه پارک علم و فناوری و دانشگاه تاکید و یادآور شد: مجتمع تحقیقاتی  شهدای جهاد دانشگاهی با سه پژوهشکده بزرگ، مراکز علمی و تخصصی و مجموعه شرکت های دانش بنیان و فناور  مستقر در پارک علم و فناوری بهترین ظرفیت برای همکاری با بخش های مختلف علمی و تحقیقاتی دانشگاه خوارزمی هستند و ما خواهان این هستیم که این همکاری در ابعاد مختلف با نگاه و  ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه عملیاتی شود .
رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه استان البرز را با تابلو قطب علم و فناوری می شناسیم گفت: متناسب با این تابلو و این شعار قدم های لازم برای توسعه علم و فناوری استان برای جوانان و دانش آموختگان استان برای توسعه کارآفرینی و اشتغال برداشته نشده است.
رئیس دانشگاه خوارزمی کرج نیز با اشاره به سابقه همکاری خود با جهاددانشگاهی و همچنین پارک علم و فناوری البرز گفت: دانشگاه خوارزمی یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور است و ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف علمی، آموزشی و بویژه در دانشکده ها برای همکاری با مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز وجود دارد که باید این ظرفیت ها در راستای رفع نیازهای استان البرز عملیاتی شود.
دکتر حبیبی با اشاره به اینکه استان البرز با چالش ها و مشکلات زیادی  مواجه است گفت: استان البرز با آسیب های اجتماعی، زیست محیطی و شهری زیادی مواجه است و این مشکلات می تواند زمینه همکاری مشترک دانشگاه خوارزمی و پارک علم و فناوری البرز باشد.
وی با تصریح اینکه به دلیل تحریم ها و مسائل اقتصادی همه قوا دست همکاری به سوی دانشگاه دراز می کنند گفت: با توجه به این شرایط، دو مجموعه بزرگ دانشگاه خوارزمی و پارک علم و فناوری البرز می توانند روی ماموریت ها و مسائل مختلف متمرکز شوند و به کمک استان بشتابند و به رفع مشکلات اقدام نمایند.

کلیدواژه ها: مجتمع تحقیقاتی | دانشگاه خوارزمی | مهندس عباسی | پارک علم و فناوری | جهاددانشگاهی |

دفعات مشاهده: 537 بار   |   دفعات چاپ: 158 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA