پیام خود را بنویسید

تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری البرز و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی

 | تاریخ ارسال: 1399/6/18 | 
تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری البرز  و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با محوریت همکاری‌های سازنده در زمینه ایجاد و ارتقای مشارکت دانشجویان در توسعه فناوری و نوآوری در عرصه‌های علوم و فنون به امضا رسید.
مهدی عباسی، سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اشاره به ظرفیت‌های دانشجویی این سازمان و شعب فعال در سراسر کشور تصریح کرد: سازمان دانشجویان پتانسیل خوبی برای اتصال مجموعه دانشجویی به فضای علمی جهاد و کشور دارد.
وی افزود: ایجاد ارتباط عمیق بین دانشجویان و فضای علمی اتفاق مثبتی است که اگر از دریچه پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها پیش برود کمک شایانی به اتصال دانشجویان رشته‌های مختلف به مجموعه علمی جهاد دانشگاهی و در نتیجه ورود نیروی تحصیل‌کرده و باتجربه دارای روحیه جهادی به مجموعه جهاددانشگاهی خواهد کرد.
وی با اشاره به رهاشدگی‌ دانشجویان در حوزه علم و فناوری گفت: بسیاری از دانشجویان دارای ایده‌های خوبی هستند، ولی سازوکار مشخصی برای پیشبرد این ایده‌ها وجود ندارد. این در حالیست که جهاددانشگاهی با توجه به پتانسیل داخلی و اعتباری که در سطح نهادهای علمی و رسمی کسب کرده می‌تواند فضای مناسبی برای دانشجویان فراهم کند تا بتوانند ایده خود را به مرحله عمل برسانند.
سرپرست سازمان دانشجویان با تاکید بر اینکه پارک‌های علم و فناوری می توانند فضایی بانشد تا دانشجویان با پتانسل‌ها و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی آشنا شوند، اذعان داشت: با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان این ظرفیت‌ها را به دانشجویان معرفی کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان دانشجویان در حوزه های مختلف تصریح کرد: توانمندسازی دانشجویان در حوزه علم و فناوری نیز یکی از وظایف سازمان و بخشی از فرایند شبکه سازی دانشجویی جهاد دانشگاهی است.
در ادامه،  مهندس مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز نیز با اشاره به تجربیات دوران دانشجویی خود برای شروع کارهای علمی گفت: زمانی در دانشگاه با جمعی از دانشجویان دغدغه‌مند متوجه وجود فضای رهاشده‌ای در دانشگاه شدیم که با پیگیری‌های متعدد توانستیم این فضای بلااستفاده را به محلی برای اجرای ایده‌های علمی دانشجویان تبدیل کنیم.
مهدی عباسی ادامه داد: با حضور دانشجویان در فضای به وجود آمده و ایجاد محلی برای تجربه و امکان خطا و آزمون، دانشجویانی که ابتدا شجاعت انجام عمل نداشتند به مرور زمان وارد کار تحقیقاتی شده و توانستند در حوزه تخصصی خود به مرحله اظهارنظر برسند.
وی افزود: در همان دوران بارها توانستیم با ایده‌های نوآورانه دانشجویی مبتنی بر خلاقیت‌های خاص قشر جوان، طرح‌هایی را با حداقل هزینه ممکن جهت رفع معضلات در حوزه‌های مختلف ارائه کنیم.
رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در حوزه دانشجویی اگر فردی بتواند به مرحله اظهارنظر برسد اتفاق بسیار بزرگی است که رسیدن به این مرحله اصل اول داستان‌های کارآفرینی است.
عباسی با تاکید بر اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی برای نیل به موفقیت بیشتر نباید نسبت به دو مولفه حوزه دانشجویان و حوزه فرهنگی بی‌توجه باشد، اذعان داشت:  در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز هر کمکی که بتوانیم برای ارتقا سطح علمی و ورود به مرحله عملی ایده های دانشجویی به خصوص در مقطع ارشد و دکتری انجام دهیم کوتاهی نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ممکن است بعضی از دانشجویان نگاه ناامیدانه‌ای نسبت به حوزه علمی کشور داشته باشند، تصریح کرد:  دانشجویان می‌توانند با حضور در پارک و  بازدید از این محیط به چشم خود ببینند که کشور در بخش‌هایی از حوزه های علمی بسیار عالی پیش رفته است.
عصر روز دوشنبه ۱۷ مرداد ماه، در جلسه‌ای که در سالن شهید صبوری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی به منظور فراهم آوردن زمینه‌های همکاری‌های سازنده در زمینه ایجاد و ارتقای مشارکت دانشجویان در توسعه فناوری و نوآوری در عرصه‌های علوم و فنون، و بهره‌گیری از توانایی‌های فرهنگی، علمی، فناوری، آموزشی، و تحقیقاتی فی‌مابین امضا شد.
سازمان دانشجویان پتانسیل خوبی برای اتصال مجموعه دانشجویی به فضای علمی جهاد و کشور دارد

کلیدواژه ها: جهاددانشگاهی | مهندس عباسی | سازمان دانشجویان | پارک علم و فناوری البرز |


دفعات مشاهده: 482 بار   |   دفعات چاپ: 206 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA