پیام خود را بنویسید

مراسم تودیع و معارفه رییس پارک علم و فناوری البرز و سرپرست مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی البرز برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1399/4/16 | 
با حضور دکتر پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی ، دکتر بادکومعاون رییس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و جمعی از مدیران  و کارکنان مجموعه  ؛ مراسم تودیع دکتر ربانی رئیس سابق پارک علم و فناوری البرز و معارفه مهندس عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز و سرپرست مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی  روز دوشنبه ۱۶ تیر ماه  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، دکتر بادکو معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری در مراسم تودیع و تکریم دکتر ربانی رئیس پارک علم و فناوری و معارفه مهندس عباسی گفت: تاکید ما این است که از  فضای موجود مجموعه پارک علم و فناوری البرز استفاده شود و هم افزایی واحدهای فناور جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی مستقر در پارک علم و فناوری البرز هر چه بیشتر توسعه یابد.
دکتر بادکو با اشاره به اینکه مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی مجموعه عظیم و حاصل ۴۰ سال تجربه و توان جهاد دانشگاهی در حوزه تولید دانش و فناوری است اظهار داشت: این پارک در نزدیکی پایتخت، مجاورت دانشگاه خوارزمی و همچنین در کنار مجموعه علمی و صنعتی و همچنین در کنار پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) که در استان البرز مستقر شده است قرار دارد و باید همکاری و هم افزایی  در همه این زمینه ها مورد توجه پارک باشد.
دکتر بادکو افزود: همه دانش آموختگان و جوانان باید بتوانند در این پارک مستقر شوند و از مزایا و امکانات آن برای ایده پردازی و تجاری سازی استفاده کنند.
 
پارک علم و فناوری البرز یک پارک ویژه در کشور است
دکتر پورعابدی  معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های دکتر ربانی عنوان کرد: از زمانی که مجتمع تحقیقاتی جهاد در این مجموعه شروع به کار کرد، قسمت های پژوهشی جهاد دانشگاهی که نیازمند آزمایشگاه و فضا بودند در این محل شکل گرفتند .
وی گفت: این پارک علم و فناوری مجموعه ایست که نظیر آن در کشور های دیگر هم وجود ندارند و این اکوسیستم با وجود کارگاه ها ازمایشگاه ها و ... در نوع خود بی نظیر است و افزود؛ وجه تمایز این پارک در بین ۴۳ پارک فناوری کشور وجود مراکز پژوهش و فناوری و تولید نیمه نیمه صنعتی در آن است که باید از این وجه تمایز استفاده کرد و از پتانسیل ان برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت و بهبود اقتصاد دانش بنیان استفاده کرد. این مجتمع در واقع ویترین جهاد دانشگاهی است و ثمره فعالیت های علمی و پژدهشی جهاد را به نمایش می گذارد. جهاد هم باید بیش از میش به این پارک توجه کند و درآینده این تعامل بین پارک و جهاد بیشتر خواهد شد تا فضا و بستر بهتری بین جهادگران و فناوران و صنعتگران به وجود بیاید.
دکتر پورعابدی تصریح کرد؛ علی رغم شرایط نامناسب موجود در کشور و بحران کرونا که همه جهان رادرگیر کرده و همینطور تحریم های ظالمانه ای که به مردم ما تحمیل شده ، می توان این شرایط را بستر مناسبی برای رشد کسب و کار های داخلی و پارک های علم و فناوری  به سمت  اکتفا به توان داخلی در نظر گرفت.
 
پارک علم و فناوری البرز به پارک واقعی جهاد دانشگاهی تبدیل می شود
مهندس عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز و سرپرست مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددنشگاهی با تقدیر از میهمانان حاضر در جلسه گفت: همه ما جهادگر هستیم و باید همواره کار و تلاش مضاعف داشته باشیم.
وی با سپاس و تقدیر از تلاش های شبانه روزی دکتر ربانی و تیم کاری ایشان  اظهار داشت: دکتر ربانی و همکاران این مجموعه کارهای بسیار عظیمی را انجام داده اند و باید این تلاش ها را با تلاش و قدرت بیشتر دنبال کرد.
رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه باید از پتانسیل های واحدها و مراکز و واحدهای مختلف مستقر در مجتمع و پارک علم و فناوری البرز بیش از گذشته استفاده کنیم اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد پارک علم و فناوری البرز نه تنها پارک استقرار شرکت های دانش بنیان بلکه پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی در زمینه تبدیل دانش و فناوری به ثروت تبدیل شود.
پارک علم و فناوری البرز توانسته نقش بسیار مهمی در توسعه فناوری در سطح ملی و استانی ایفاد نماید
 دکتر ربانی رییس پیشین پارک علم و فناوری البرز  با ارائه گزارشی از بخش های مختلف مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز گفت: در طی چند سال  کار پرتلاش و جهادی  کارکنان و مدیران این مجموعه ، شاهد موفقیت های بسیاری در پارک  و مجتمع تحقیقاتی بودیم که نتیجه تلاش عاشقانه و جهادگرانه همه همکاران بوده است.
وی با اشاره به جایگاه شرکت های دانش بنیان در توسعه کشور و تعامل و امضای تفاهم نامه های مشترک با دستگاه های مختلف اظهار داشت: همه تلاش مجموعه پارک علم و فناوری البرز در تعاملات استانی و کشوری این بود که زیرساخت های لازم برای ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان فراهم شود و در این زمینه زیرساخت های بسیار مهمی در ابعاد مختلف برای این پارک فراهم شده است.
دکتر ربانی با اشاره به اهمیت پارک های علم و فناوری در توسعه فناوری استان ها و مناطق مختلف کشور افزود: پارک علم و فناوری البرز در استان البرز که قطب علمی و فناوری کشور است که توانسته نقش بسیار مهمی در توسعه فناوری در سطح ملی و استانی ایفاد نماید.
بر اساس این گزارش ، در پایان از تلاش های دکتر ربانی با اهدای تندیس و لوح هایی از طرف رئیس و معاونین جهاددانشگاهی، مراکز علمی جهاددانشگاهی ، مدیران واحدهای فناور و شرکتهای مستقر  و کارکنان مجموعه تقدیر و تشکر به عمل آمد.


 

کلیدواژه ها: جهاددانشگاهی | دکتر عباسی | دکتر ربانی | تودیع و معارفه |

دفعات مشاهده: 1499 بار   |   دفعات چاپ: 317 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA