پیام خود را بنویسید

ارائه دستاوردها و فعالیت های پارک علم و فناوری البرز در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا

 | تاریخ ارسال: 1399/1/25 | 
ارائه دستاوردها و فعالیت های پارک علم و فناوری البرز در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا در نشست مجازی
با حضور وزیر علوم و معاونان با روسای پارک‌های علم و فناوری کشور
دکتر ربانی رئیس پارک علم و فناوری البرز در نشست مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان با روسای پارک‌های علم و فناوری کشور، دستاوردها و فعالیت های پارک علم و فناوری البرز در زمینه مبارزه ملی و همگانی با بیماری کووید-۱۹ (کرونا) را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور با محوریت بحث و بررسی دستاوردهای پارک‌ها در پیشگیری ، مبارزه و مقابله با بیماری"  کووید-۱۹ "  ساعاتی پیش با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، دکتر کشمیری مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم و معاونان  با روسای پارک‌های علم و فناوری کشور به صورت مجازی (وبینار)آغاز به کار کرد.
دکتر ربانی با اشاره به فعالیت ها و تلاش های پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: حدود 16 شرکت و واحد دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز به تولید و ارائه محصولات مختلف بهداشتی ، مواد ضدعفونی کننده اعم از ماسک صورت، ژل ضد عفونی کننده ، تجهیزات پزشکی ، محلول های الکلی و غیرالکلی و ... برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در کشور پرداختند.
رئیس پارک علم و فناوری البرز در تشریح جزئیات این دستاوردها در حوزه شرکت های دانش بنیان و فناور یادآور شد: سه شرکت در حوزه تولید ماسک با ظرفیت حدود 40 هزار ماسک در روز، هشت شرکت با ظرفیت حدود 90 هزار لیتر ژل و مواد ضد عفونی کننده در روز و دو شرکت در زمینه تولید لباس با ظرفیت بیش از3000 دست لباس بیمارستانی در روز و سه شرکت در زمینه  تولید محصولات و تجهیزات پزشکی و درمانی و ... از جمله شرکت های دانش بنیان و فناوری بودند که توانستند خدمات شایانی را به جامعه ارائه نموده و برای کشور و مردم مفید و موثر واقع شوند که اخبار و اطلاعات آن در روزها و هفته های گذشته از اوایل اسفندماه ماه تاکنون در اختیار رسانه ها، مردم و مسئولان قرار گرفته است.
وی افزود: تولید تونل های ضدعفونی کننده، تولید کیت های آزمایشگاهی، تولید تب سنج دیجیتالی، تولید دستگاه اوزون ساز و ... از دیگر دستاورهای شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری البرز در این شرایط کرونایی در کشور بوده است.
رئیس پارک علم و فناوری البرز در این زمینه با اشاره به اینکه صدور مجوزهای تولید محصولات توسط شرکت های دانش بنیان از سوی دستگاه های ذیربط باید تسهیل شود افزود: همچنین باید برای ارائه وام و تسهیلات برای شرکت های کوچک در مقایسه با شرکت های بزرگ تمهیدات بیشتری اندیشیده شود.
در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد مهندس حسن فدوی جهرمی مدیرعامل شرکت دانش بنیان اکسون مستقر در پارک به معرفی فعالیت ها و محصولات شاخص خود در زمینه تولید تجهیزات پزشکی پرداخت.




 

کلیدواژه ها: وزرارت علوم | البرز | پارک علم و فناوری | نشست روسای پارک ها | دکتر ربانی |

دفعات مشاهده: 882 بار   |   دفعات چاپ: 266 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA