پیام خود را بنویسید

شیوه نامه حمایت از طراحی صنعتی محصولات دانش بنیان

 | تاریخ ارسال: 1398/12/13 | 

شیوه نامه حمایت از طراحی صنعتی محصولات دانش بنیان

مقدمه
طراحی صنعتی با تاثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته‌بندی محصولات نقش مهمی در جلب رضایت مصرف‌کنندگان و بازاریابی محصول ایفا می‌نماید. بنابراین طراحی صنعتی و بسته‌بندی دارای جایگاه مهمی در بازاریابی و بازارسازی محصولات شرکت‌ها است. بر همین اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان، بخشی از هزینه های طراحی صنعتی این محصولات را حمایت می‌نماید.
 

ماده 1-خدمات مورد حمایت

خدمات طراحی صنعتی و بسته‌بندی ذیل این شیوه نامه شامل موارد زیر می‌باشد:
1. طراحی محصول
2. طراحی بسته‌بندی

ماده 2- مدل حمایتی
میزان حمایت مشمول این شیوه نامه متناسب با کیفیت طراحی صنعتی و امتیاز حاصل از ارزیابی آن و بصورت زیر تعیین می‌گردد:
امتیاز ارزیابی میزان حمایت سقف حمایت
10-8 50 درصد 150 میلیون ریال
8-6 40 درصد 100 میلیون ریال
6-4 30 درصد 50 میلیون ریال

این تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان با درآمد کمتر از 100 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. (شرکت‌های دانش‌بنیان با درآمد مالی بالاتر از 100 میلیارد ریال می توانند به صورت  آزاد و بدون تسهیلات  از این خدمات بهره مند شوند.) 

ماده 3-شرایط دریافت حمایت
پس از اتمام و تکمیل پروژه، شرکت متقاضی کلیه مستندات مربوطه را از طریق سامانه bizservices.ir بارگذاری و پس از ارزیابی مدارک ارسالی، نسبت به پرداخت سهم حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (مطابق با ماده 2) در وجه شرکت متقاضی اقدام می‌نماید.
تبصره1- مستندات:1. ارائه قرارداد طراحی 2. کلیه نقشه‌های طراحی و فایل‌های نرم‌افزاری 3. ارائه قرارداد ساخت 4. ارائه فاکتور رسمی و کلیه مستندات مالی 5. نامه رسمی شرکت حاوی اطلاعات حساب (شماره حساب، کد شبا، نام بانک و کد شعبه)
تبصره 2-  حمایت‌های این شیوه نامه صرفا شامل هزینه‌های مرتبط با طراحی محصول و بسته بندی بوده و هزینه‌های ساخت قالب را در بر نمی‌گیرد.
تبصره 3- در صورتی که شرکت متقاضی در ارزیابی طراحی صنعتی محصول امتیاز لازم را کسب ننماید، پس از اعمال اصلاحات می‌تواند نسبت به ارزیابی مجدد و تغییر امتیاز اقدام نماید.
تبصره 4- پرداخت حمایت‌ طراحی صنعتی منوط به انعقاد قرارداد ساخت محصول می‌باشد. بنابراین طراحی صنعتی یک محصول که منجر به ساخت آن نشود، مشمول حمایت نمی‌گردد.
تبصره 5  شرکت دانش‌بنیان موظف است نسبت به پیگیری درخواست ثبت‌شده و ارسال مستندات مربوطه در زمان مقرر اقدام نماید. در صورت عدم رعایت این مساله، درخواست ثبت‌شده در سامانه منقضی و بصورت خودکار رد خواهدشد. این مدت زمان دو ماه پس از ثبت درخواست تعیین شده‌است.
تبصره 6  معیارهای ارزیابی طراحی صنعتی و طراحی بسته بندی خدمات مرتبط با این دستوالعمل به پیوست می‌باشد.
    دانلود : شیوه_نامه_حمایت_از_خدمت_طراحی_صنعتی.pdf           حجم فایل 336 KB

دفعات مشاهده: 1676 بار   |   دفعات چاپ: 511 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA