پیام خود را بنویسید

نیروهای نخبه موتور محرکه کشور در توسعه هستند

 | تاریخ ارسال: 1398/12/4 | 
وزیر علوم در بیست و هشتمین جشنواره دانشجوی نمونه اظهار داشت: نیروهای نخبه موتور محرکه کشور در توسعه هستند.
نیروهای نخبه موتور محرکه کشور در توسعه هستند

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوئری البرز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره دانشجوی نمکنه عصر روز شنبه 3بهمن ماه با حضور دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکترصدیقی، معاون وزیر علوم و دبیر جشنواره و جمعی از مسئولان و دانشجویان برتر کشور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
در این جشنواره دکتر منصور غلامی، با اشاره به حمایت ویژه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری از دانشگاه‌ها و خانواده آموزش عالی کشور خاطرنشان کرد: دانشجوها به یاد داشته باشند که ما همواره تلاش می‌کنیم به واسطه جشنواره‌هایی از این دست به آنها اعلام کنیم که فکر و ایده شما دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های بزرگ آموزش عالی کشور تعداد بالای دانشجویان آن است، افزود: دانشجویان برگزیده در این جمع نماینده خانواده بزرگ نخبه دانشگاهی ایران هستند. تا جایی که می‌توانیم در تلاش هستیم تا از این ظرفیت بالای آموزش عالی کشور استفاده کنیم.
وزیر علوم در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی توانستیم نیاز نیروی انسانی کشور را در دانشگاه‌ها تامین کنیم، اظهار داشت: ما در دوره‌ای در مقطع کارشناسی ارشد به اعزام دانشجو به کشورهای دیگر اقدام می‌کردیم اما امروز فقط در مقطع دکترا و آن هم در رشته‌های خاص به جهت تبادل علمی بین‌المللی دست به اعزام دانشجو می‌زنیم.
به گفته دکتر غلامی، خوشبختانه امروز تا مقطع دکترا جریان خوبی از جابه‌جایی دانشجو در آموزش عالی کشور وجود دارد. نباید نخبگان و صاحبان ایده به نشستن پشت میزها کفایت کنند؛ این نیروهای نخبه موتور محرکه کشور در توسعه هستند.
وی با تاکید بر اینکه کشور ایران امروزه در دنیا به عنوان کشور صاحب فناوری شناخته می‌شود ادامه داد: این دستاورد به دلیل استفاده از ظرفیت نخبه دانشگاهی بوده است. ما امروز ۴۳ پارک علم و فناوری فقط در حوزه وزارت علوم داریم. حاصل این پارک‌ها احداث تعداد بسیاری زیادی از شرکت‌های دانش بنیان بوده است. امروزه ۱۶۳۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک ها حضور دارند.
دکتر صدیقی، معاون وزیر علوم و دبیر جشنواره نیز با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره، هفتمین دوره برگزاری در دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره برخی از شاخص‌های انتخاب دانشجوی برتر را اصلاح کردیم.
رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: تعداد شرکت‌کنندگان ۷۴۸ نفر در دو وزارتخانه بود که از این تعداد در نهایت ۱۳ نفر در وزارت علوم و ۱۰ نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شدند.
وی خاطرنشان کرد: امسال از دانشگاه آزاد اسلامی نیز دانشجویانی در میان نفرات برتر قرار دارند. از میان برگزیدگان وزارت علوم ۷ نفر از علوم انسانی، ۱ نفر از علوم پایه و ۵ نفر از حوزه فنی و مهندسی انتخاب شدند. این ۱۳ دانشجوی برتر از میان ۱۱ دانشگاه کشور انتخاب شده اند.
همچنین در این مراسم دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حمایت‌های دکتر جهانگیری از جامعه دانشگاهی کشور اظهار داشت: از نخستین روزهایی که صدای پای کرونا در حوالی ایران شنیده می‌شد یکی از اصلی‌ترین حامیان ما در اجرای طرح‌های مراقبتی و اقدامات جدی معاون اول رئیس جمهور بودند. جامعه پزشکی کشور تا امروز موج‌های بیماری‌های گوناگونی را از سر گذرانده و به امید خدا کرونا را نیز شکست خواهیم داد. در آینده نزدیک پیام مهار این بیماری را در سراسر کشور خواهیم شنید.
در ادامه این نشست از دانشجویان نمونه دانشگاهی در سال ۱۳۹۸ تقدیر شد.


دفعات مشاهده: 1269 بار   |   دفعات چاپ: 316 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA